fredag 13 april 2012

Ökat förtroendeuppdrag!


Vi hade årsmöte i går i kommunföreningen. Länets riksdagsman – Ismail Kamil var hos oss och ledde mötet.
Vår tidigare ordförande, Anders Nilfjord, hade tyvärr avböjt omval som ordförande. Anders har nyss bytt jobb och förändrad arbetsbelastning med mycket kvällsuppdrag. Men Anders vill vara kvar som en drivande kraft i föreningen, men på de villkor han har möjlighet nu. Anders är ju även en engagerad småbarnsförälder.

Jag fick ett enigt parti som stöd att väljas som nya ordförande i föreningen. Jag är mycket glad, hedrad och tacksam för detta uppdrag, samtidigt som jag vet hur mycket arbete detta kommer innebära med den målsättning vi har. Att lokalt stärka vårt plats, som kommunens tredje största parti och med ett utökat antal mandat vid valet 2014.

Jag är extra glad över att Anders svarade med glädje ja till att väljas till vår vice ordförande. Tillsammans med honom, resten av styrelsen och övriga positiva medlemmar, känner jag stark uppbackning och stöd för det fortsatta arbetet. Tillsammans skall vi vrida det borgligt röstande, röd-grönt styrda, lite mörkblått tyckande Håbo kommun mot en klarare liberal inriktning med den enskilde i centrum, dennes valmöjlighet parat med en varm social omvårdnad och sunt ekonomiskt tänkande.

Keep Smiling // Tomas

Inga kommentarer: