tisdag 20 juli 2010

Korta reflektioner

Sommaren är nu som bäst. Många tar ledigt och politiken går på tomgång. Men hemma hos mig skriver vi på val -manifest, -program och -material.

Men i morse åkte jag till Uppsala för att tala med Alexander och Fredrik. Två unga entreprenörer som jobbar med kommunikation. De skall hjälpa mig med att dra igång en kommunikations-site. Allt för att hjälpa mig i min personkampanj.

Det är intressant att få lite perspektiv på sitt agerande och kunskap om hur andra, gärna unga personer uppfattat och inte minst upplever det som jag vill säga och förmedla. Det är så lätt att man istället talar förbi varandra. Att man inte möts. Och då kan det lätt uppstå missförstånd. Så att kunna kommunicera är viktigt. Och att snabbt få ut sitt budskap - tydligt och klart. Och så att mottagaran faktiskt förstår vad Du vill. Då är det bra att ha några att bolla frågorna med. Så tack Alexander och Fredrik! :-)

Sen var det Helenas tur att hjälpa mig. Att hitta och få med sig höstens viktigaste papper - Folkpartiets valsedlar för Håbo Kommun. Glöm sen inte att kryssa mig på kommunlistan. Nr 5 om Du inte hittar direkt!

Keep Smiling// Tomas

Inga kommentarer: