torsdag 26 augusti 2010

Lite smicker ställer krav!

Håbo Portalen har jag efter att ha fått omdömmet att vara "korrumperad", mest för att jag inte bara håller med personer som har annan uppfattning.

Men som svar kom följande inlägg - från en äkta Miljöpartist!

Nu ska jag göra något så ovanligt som att offentligt berömma en politiker som för övrigt inte tillhör mitt politiska läger! Det som är så bra med Tomas oavsett vilket parti man sympatiserar med är att han verkligen lyssnar till väljarna och inte bara som nu under valtider. Jag har sett honom i action och lyhördheten är en stark sida hos honom. Det är en sällsynt kvalité som långt ifrån alla politiker besitter.


Att tala med och inte till, det är en stor skillnad. Att verkligen våga stå för något även om det ibland är kontroversiellt. För mig så är FP ett parti som Björklund har försvagat liberalismen i. Tomas är dock en sann liberal politiker. Vill Håboborna ha en politiker som tar till sig åsikter även när det inte är val så är det inte fel att kryssa Tomas Alm i KF valet.

För att förtydliga så kommer jag som Miljöpartist inte att göra det. Det finns andra duktiga politiker från alla läger i vår kommun men Tomas Alm sticker ut och han gör det för kommuninvånarnas skull. Ingen besserwisser där inte.

MVH
Somir Sinharay, Miljöpartist

Visst kan man bli stolt och rörd!
Keep Smiling// Tomas

Inga kommentarer: