fredag 29 maj 2009

Skoldebatten hettar till i Håbo

Man kan undra över hur ett parti, med en så grundmurad inställning att stå upp för barnen, som KD, Kristdemokraterna i Håbo, kan klara av att vara med och ta beslut som har sådan förödande inverka på vår skola. Nedskärningar och omflyttningar, som känns rent panikartade. Dessutom kommer de inte ge det resultat, som vår Allians tror att åtgärderna skall ge. Istället kommer vår ekonomi försämras, inte bara på kort sikt utan även på lång sikt. Att bygga upp förtroende och gott rykte tar tid. Våra skolor i kommunen är på god väg, men med det beslut, som KD också ställde sig bakom, omkullkastar denna långsiktiga plan.

Hur kan man tänka så fel?
Varför helt gå i andras ledband?

KD får väl försöka förklara sina beslut för sina väljare.

När vi lämnade Alliansen var jag mycket tveksam om det på sikt skulle vara rätt. Men massor av tokiga beslut från Alliansen gör att jag känner mig alltmer övertygad om det rätta. Har man ställt upp i ett val och faktiskt får några väljares förtroende att sitta i politiken, då måste man både lyssna och tänka rätt. Vi har av en mycket tydlig anledning fått två öron men bara en mun.

Det är vist att lyssna.

Keep Smiling
Tomas

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet inte hur allians för Håbo fungerade men som en extern observatör så måste jag hålla med de kommentarer på Håboportalen som har efterlyst KD. Det enda som jag har sett av dem så är det vårdnasbidraget. Känns som om de fick det köttbenet och sen blev de nöjda. Tycker det är synd för även om vi har en anorlunda syn på mycket jämfört med KD så tycker jag att de behövs i debatten.

Fredrik Anderstedt (S)

ps Råkade skriva dubbla S men fick syn på det. Det hade inte varit så bra annars. ds

Tomas Alm sa...

Hej Fredrik!
Delar helt Din uppfattning - vi behövs alla i debatten, men den skall föras med ömsesidig respekt, även om man inte delar den andres uppfattning.

Möter vi inte varandra med respekt, kommer vi inte heller bli respekterade.
Som man uppträder blir man behandlad.

Tag hand om Dig.
Tomas (fp)

PS Med FP har Du mindre chans att skriva fel, om man inte byter F mot S - vilket borde vara förbjudet :-)
DS