lördag 30 maj 2009

En dag i solen!

Det var fullt med mycket snygga motorcycklar vid Valhall i dag. Så valarbetet vid valstugan fick ta paus då och då, så jag hann med att kika lite på dessa gosaker.

Sen var det många som vi fick samtala med om EU, men också om politik i allmänhet. Och det är ju bra. Vi behöver fler som engagerar sig i de nära frågorna också. Det påverkar ju verkligen ens egen vardag. Visst är det kul när många kommer fram och framför sitt gillande - både om våra kandidater till Europa Parlamentet, men även till vår lokala politik och hållning. Det stärker oss och gör att man faktiskt både orkar mer men också känner sig riktigt laddad.

Nu tänker jag koppla av och njuta lite av solen. Imorgon skall jag läsa in mig på de nya frågeställningarna som kommer upp på måndagens KS. Men att ta en budget för 2010 känns fel att göra nu innan sommaren, med tanke på de osäkra skatteprognoser vi har. Jag vill att man skjuter beslutet till 1:a eller 2:a KF-mötet efter sommaren. Då har vi mycket säkrare prognoser att gå på. Alla förvaltningar vet ju ändå om att det ekonomska läget är kärvt.

Keep Smiling
// Tomas

Inga kommentarer: