söndag 9 september 2012

En dag för eftertanke.

I dag, söndag, har jag ägnat åt eftertanke och umgänge. I lugn och ro för att förbereda mig inför inskrivningen på Akademiska i morgon.
Men lördagskvällen åt vi räkor så goda att de nästan kommer upp till min barndoms räkor som serverade färska och åts direkt. Vid kajen i Smögen eller Kungshamn.  Gunilla och jag njöt verkligen åt dessa räkor.
Under dagen har vi pysslat lite, packat väska med förhoppningen att jag inte behöver stanna kvar på sjukhuset i morgon kväll. Är jag förberedd för det, kommer jag kanske inte behöva det.  Vi får se.

Båda våra barn kom på söndagsmiddag och alla barnbarn. Och Anna. Bara Magnus hade förhinder. Det blev nästan fullt i huset, men härligt. Lille Joel (5½) kom fram och frågade var jag skulle opereras. Han fick känna på min käke och den hårda limpan som ligger där. ”- Det går nog bra!” konstaterar han självklart och springer iväg för att leka med kusinerna. Barn tar allt så naturligt och fördjupar sig inte så mycket. Jag är båda glad och nöjd med att de i alla fall vet varför jag kanske inte kommer vara hemma på ett tag.

Jag försöker låta bli att fundera på vad som ligger framför mig. Jag ser inte fram mot operationen. Jag vill bara ha den gjord. Jag tar en dag i sänder.

Keep Smiling - Keep fighting
 // Tomas

Inga kommentarer: