fredag 12 juni 2009

En regnig dag kan göra underverk

I dag har det regnat nästan hela dagen. Och blåst så det yrde. Men vad gör det när man har en bunt handlingar som kan läsas, begrundas och kontrollräknas. Handlingar till måndagens fullmäktige. Och när man läser dessa, skalar bort oväsentligheter och trams blir det faktiskt inte mycket kvar. Inte ens av en kvartalsrapport från kommunen. Och en "låtsasbudget" som innehåller så mycket osäkerhet att den inte ens borde kallas preliminär. Men maktspråket består.

Jag kan inte förstå varför man använt arbetstid att producera något så intetsägande. Under min karriär har jag ett antal år arbetet men att analysera företags rapporter, bokslut och ibland mycket optimistiska prognoser. Det har gjort att jag inte så lätt gå på finter i en ekonomirapport. Så tyvärr, kommunen och Alliansen. Det blir IG i dessa betygsdagar. Men jag vill inte ordna kvarsittning, speciellt inte nu, om vi på måndag kastas ut och inte längra kan påverka vår lokala politik.

Alliansen står för kortsiktigt tänkande, kortsiktig politik och kortsiktig eller ingen alls strategi. Bevare konungen och folket och låt Håbo bli Folkpartistiskt.

Men man skall aldrig räkna ut något i förtid. Överraskningar finns alltid - någonstans

En glad överrasking fick jag idag. Kontakt med en partivän - Johanna Parikka Altenstedt, som har flyttat till annan ort. Efter en del web-"samtal" gav hon mig en bra länk jag gärna vill dela med mig av.
Kikc asjälv på den och säg vad Du tycker:
http://www.lansstyrelsen.se/NR/rdonlyres/8F9F8CE8-3FC5-4531-8F04-B6108EE690DF/0/Nyamko_Sabuni_lo.wmv

Hissa flaggan - Gul och Blå.

Keep Smiling

// Tomas

Inga kommentarer: